Lintukirput

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Helmihulda

Lintukirput

Viesti Kirjoittaja Helmihulda »

Meille tuli kanalaan lintukirppuja? Osaiskos joku sanoa, mikä olisi tehokkain keino päästä niistä eroon?
Tyhjensin ja myrkytin kanalan, mutta silti pesissä on edelleen kirppuja.
Auttaako muu kuin uusi tyhjennys ja myrkytys, vai voiko myrkkyä suihkia pesiin ilman että vaihtaa kuivikkeita?
Mikä myrkky olisi paras?
Onko Columbine spraylla varoaikaa munille?
SiniS

Re: Lintukirput

Viesti Kirjoittaja SiniS »

http://tuohimutkankanala.blogspot.com/p ... t.html?m=1

Pitkä sepustus sodasta lintukirppuja vastaan, ei ole mun blogi.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Lintukirput

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Columbine sprayta voi suihkuttaa suoraan pesiin, ilman että kuivikkeita vaihtaa. Joissain lähteissä lukee, että Columbine Spraylla ei ole varoaikaa munien suhteen, mutta olen myös saanut tietoa, että varoaika olisi 2 viikkoa. Kun itse aikanaan käytin sitä, pidin kahden viikon varoajan. (Mies söi kyllä nekin munat, kun arveli ettei siitä ole haittaa. :smt003 )
Helmihulda

Re: Lintukirput

Viesti Kirjoittaja Helmihulda »

Kiitos vastauksesta, näin olen itsekkin kuullut, että osa pitää varoaikaa, osa ei.
Ehkä parempi pitää kuitenkin, kun lapsetkin niitä syö. Hyvä tietää että pesiin voi laittaa suihkeen,
yksi kana hautoo ja tällä raasulla oli aikamoinen kirppu armeija allansa, silti sinnikkäästi hautoo vaikka kirppuja oli paljon.
Nyt jokunen kirppu on vieläkin hautojan pesässä, täytyy suihkuttaa columbine spray pesään kun hautoja lähtee jaloittelemaan.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Lintukirput

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Hautojan pesästä kannattaa ottaa haudottavat munat varovasti pesästä myrkytyksen ajaksi pois, ettei munien pintakerros kostu ja vaurioidu. Itse laittaisin myös ohuen kerroksen uutta kuiviketta pesään samasta syystä ennen munien laittoa takaisin.
Vastaa Viestiin