Pesissä vaan nukkuvat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pippo

Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja Pippo »

Heips!olen tässä jo muutaman vuoden ihmetellyt mun 3 kanaa ja kukkoa,ne ei ikinä nuku orsillaan vaan pesissä.
Joskus kaikki neljä samassa tai pareittain kahessa?Orret kyllä olemassa ja tehty sääntöjen mukaan.
Olen saanut ne jo täyskasvuisena koko porukan enkä tiedä miten ne aiemmin olivat yönsä viettäneet.
Sama peli jatkunut talvella sisällä ja kesällä ulkotarhassa.
Hyvin kyllä voivat,pitääkö olla huolissaan?
maatiais_sekuli

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja maatiais_sekuli »

Minkäs rotuisia?
Helenals

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja Helenals »

... ja kuinka korkealla orret ja miten sinne pääsee?
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Kysyn samaa kuin edelliset. :) Jos kyseessä on ketterä rotu ja kulkureitti orsille helppo, on mahdollista, että kanasi ovat kasvaneet tipu- ja nuorikkoajan ilman orsia, eivätkä ole oppineet niitä otollisessa iässä käyttämään. Ei kai tuosta muuta haittaa ole kuin se, että pesäolkia taitaa joutua vaihtamaan joka päivä ja kanat sotkevat sulkansa helpommin kun makuulla nukkuvat. Orsilla öiset jätökset putoaisivat siististi alas.
kukkopoika
bankiva
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2012, 19:52

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Meille haettiin vuosia,vuosia sitten muutama valkea kana häkkikanalasta,Alkuun eivät osanneet kävelläkään.Olivat apaattisia,pesistä ja orsista ei mitää hajua.Eivät menneet pesäänkään nukkumaan vaan makasivat kentällä.Harja oli jalostunut niin isoksi että roikkui silmän päällä ja haittasi katselua,oli sellaista kuikkimista.
Pippo

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja Pippo »

Hei,kiitos vastauksista!
Mulla ihan vaan maatiaisia jotka sain kaverilta joka halusi pienentää omaa parveaan
Orret alkaa matalalta joten lattialta kyllä pääsis pomppaamaan tai sitte ikkunalaudalta.
Pesiä nyt kyllä sotkevat kivasti..
Viime syksynä kun siirrettiin ne ulkotarhasta sisään nostettiin pimeän tullen ne orsille,siinä viipyvät
hetken ja pesiin taas luikahtivat..
Pippo

Re: Pesissä vaan nukkuvat

Viesti Kirjoittaja Pippo »

Heips ja kiitos vastauksista!
Mulla ihan vaan maatiaisia on jotka sain kaverilta joka halus pienentää omaa parveaan.
Orret alkaa matalalta että lattialta kyl pääsis pomppaamaan tai sit ikkunalaudalta.Viime syksynä kun siirrettiin ne ulkotarhasta sisään pimeän tullen ,nostettiin ne orsille jossa ne viipyvät hetken ja luikahtivat pesiin...
Vielä meinasin kysäistä et miten pitäs toimia ku haluisin ottaa vielä pari kanaa lisää?ettei uusia tulokkaita revitä kappaleiksi vanhojen rouvien taholta?
Vastaa Viestiin