Ulkoilusta, kuuma ja kylmä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
SiniS

Ulkoilusta, kuuma ja kylmä

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Täällä on nyt kesän kuumin päivä, kävin viemässä ruokaa äsken ja liki kaikki kanaset huohotti, varsinkin munimassa(?) ollut Margaretha pesässä. Koppi on valokatteella, kaks kiinteää seinää ja kaks verkkoa. Just nyt ei tuuli satu osumaan kunnolla verkkoseinän puolelta. Voinko tehdä mitään kanojen oloa helpottamaan, kaivelevat hiekkaan kuoppia kovasti.

Ja toisinpäin, missä vaiheessa syksyllä on aika ottaa leidit sisälle? Talvikanala on vielä idea-asteella, mihin asti mulla ja miehellä on armonaikaa rakentaa talviasumus valmiiksi?
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Ulkoilusta, kuuma ja kylmä

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Raikasta vettä tarjolle. Onhan siellä varjopaikkoja? Meillä kanat eivät ole koskaan kärsineet helteestä, tosin ovat vapaina pihalla joten voivat valita missä ovat.
Kanat pärjäävät hienosti viileässä kunhan pikkuhiljaa tottuvat kuten ulkokanojen on tapana. Mulla on sääntönä että veden pitää pysyä sulana sisällä, kanat toki ulkoilevat mielellään pakkasellakin. Mun mielestä pärjäävät hyvin kesäkanalassaan niin kauan kun vesi pysyy sulana nukkumakopperossa, kun se jäätyy on aika muuttaa talvikanalaan, ainakin nukkumaan.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
SiniS

Re: Ulkoilusta, kuuma ja kylmä

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Vettä on tietenkin tarjolla, ja varjoa on. Siivosin enimmät oljet pois, hiekat näkyviin, helpompi kaivaa kuoppia. Keli oli kyllä hirmu hautova eilen, Tänään on jo luvattu viileämpää ja huomenna jo sataa.

Täällä Oulun korkeudella armonaikaa on siis syyskuulle, sitten alkaa olla jo yöpakkaset.
Vastaa Viestiin