Kanalan orsiseinä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kanafanitar4

Kanalan orsiseinä

Viesti Kirjoittaja Kanafanitar4 »

Hei,

neljä kanaani ovat asustaneet leikkimökkikanalassaan viime heinäkuusta lähtien. Orsiseinä on tosi kakattu, en tiedä, olemmeko laittaneet orren liian lähelle seinää. Kakkaavatko teidän kanat pitkin seiniä? No seinä on siis tosi törkyinen, ja kun ilma lämpiää, ajattelin puhdistaa sen. Mutta miten? Uusi maali vaan päälle ja orren siirto vähän kauemmas? Mikä maali kuivuu nopeasti ja sopii kanalaan? Onko ylipäänsä suositeltavaa, että kanan pyrstö osuu seinään, kun se istuu orrella, vai onko silloin orsi liian lähellä seinää?

Kiitos jo etukäteen.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanalan orsisein

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kanat paskovat pitkin seiniä, ihan normaalia. Orren laittaisin niin kauas seinästä että pyrstö ei siihen osu, koskee myös kukkoja, haittaa kanoille tuskin on jos pyrstö osuu seinään, kakka sen sijaan päätyy seinälle joka tapauksessa.
Mä harjaan vanhat kakat seinästä ja maalaan uudestaan. Kalkkimaali sopii tarkoitukseen, valkaisee ja desinfioi. Rautakaupasta saa ostaa, 40 kg säkki ei monta kymppiä maksa ja sillä maalaa monta vuotta.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kanafanitar4

Re: Kanalan orsiseinä

Viesti Kirjoittaja Kanafanitar4 »

Kiitos paljon vastauksesta. Kalkkimaalista olen kuullut, mutta eikös se kuivu hitaasti? Mulla on vaan yksi kanala, eli jos maali on märkää pitkään, maalautuvat kanatkin. :)
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanalan orsiseinä

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Muutamassa tunnissa kuivuu
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kanafanitar4

Re: Kanalan orsiseinä

Viesti Kirjoittaja Kanafanitar4 »

Hyvä tietää, sitten vaan maalaushommiin, kun ilma lämpenee. :)
Vastaa Viestiin