Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vasta?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Helenals, tuo kuulostaa hienolta! Ainakin salmonellat täytyy olla testattuina verikokeitse, mutta se on sinällään itsessään iisi homma, kustannuksethan siinä tulee toki alkuperämaassa. On niin pitkä aika kun näihin paneutunut että eihän näitä enää muista, mutta eviran sivuilta löytyy kaikki ohjeet näiden suhteen, ainut muutos mikä on tullut siipikarjan tuontiin silmiinpistävästi niin riikkien tuontia on helpotettu, pikkasen väänsin ratakiskoa eviran tuontieläimistä vastaavan eläinlääkärin kanssa kun en meinannu uskoa niitä ohjeita. :smt005 :smt044
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Helenals, hienolta kullostaa. Minä olisin siinä tapauksessa kiinnostunut siitosmunista, mulla ei ole kiire
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Helenals

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Helenals »

Joo, näyttää siltä että vain Salmonellat pitää testata + papereita ja todistuksia.
Alle 20 munaa helpompi tuoda, muttei ilmene eroa... :smt017
Palataan sitten asiaan kun on ajankohtaisempaa. :smt001
SiniS

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Kyllä nuo maatiaiset miellyttää silmää enemmän kun orpit. Niitä nyt löytyy tällä hetkellä. Haaveissa on perustaa pari ihan erillistä puhdasta maatiaisparvea ja joku hullu sekuliparvi, mutta se projekti vaatii lisää tilaa ja sen että lapset on kasvaneet isommiksi.
Zerless

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Zerless »

Haluaisin faverolleja :smt060 Toinen haaverotu olisi marans. Tällä hetkellä orppeja, jotka olivat myös pitkäaikainen haave ja niitten kaverina maatiaismixejä, jotta joskus muniakin tulisi :smt003
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Maattari »

En tiedä mitä orpeille on tapahtunut kun ne eivät nykyään muni. Silloin kun minulla oli orppeja ne munivat hyvin aina haudontojen välillä, halusivat vaan hautoa vähintään pari kertaa vuodessa. Mutta nämä nykyiset eivät muni juuri ollenkaan :smt017. Naapurilla on orppeja, kuutisen kanaa ja munia tulee vuodenajasta riippuen 0-2 viikossa, siis kaikilta yhteensä. Isoja ja heinoja ovat kyllä, eivätkä juuri halua hautoa mutta mitäs hautoa kun ei ole sitä haudottavaa. Mun orppien munien väri oli sellainen ihana vanha roosa, naapurin orpit munivat vaalean ruskeita.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Se on se vääränlainen jalostusvalinta minun mielestäni, aikanaan siis jo mennyt jokin pieleen siinä. :smt009 Minun orpit myös munivat hennon vaaleanpunertavia munasia, ja ihan kivan kokoisiakin että kyllä passasi leivontaan :smt003
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
SiniS

Re: Mikä on suosikkirotunne, tai rotu josta haaveilette vast

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Kuukaudessa olen kehittänyt itselleni vakavan pakkomielteen rokkikanasta. Nou kän doo, sellainen pitää saada, yks tai kaks. Peltorane taitaa olla ainut palstalainen jolta saa munia.

Edelliseen kommenttiin, ainakin mun orpit munii hyvin, 5-6 munaa viikkoon molemmilta siinä missä maatiaiset nyt aloittelee munintataukoa.
Vastaa Viestiin