Ulkonapitokielto

yleistä jutustelua

Valvojat: Mimmi, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko, Ushva

Re: Ulkonapitokielto

ViestiKirjoittaja viiperi » Ke 10.03.2010 13:46

Eiköhän se eläinlääkäri tiedä :smt045
Kani, kolme kissaa viiriäisiä.
http://www.eemelin.webs.com
viiperi
silkki

ViestiKirjoittaja kukkokiekuu » Ke 10.03.2010 18:35

HiltaHelikopteri kirjoitti:Kiitokset Mimmille siivoilusta!

Joitakin ajatuksenpoikasia tuli mieleen:
-Jos jollakulla on omasta mielestään liian ahtaat sisätilat siipiveikkojen sisälläpitoon, niin olisiko silloin yksinkertaisesti liikaa lintuja liian pienissä tiloissa? (Hiltan tunnetusti! huonon matikkapään mukaan olisi :smt003)
-Mitä tekisit siinä tilanteessa, että Suomeen tulisi esim. ensi kesänä jokin vakava siipiveikkoja koskeva tauti...vaikkapa nyt se lintuinfluenssa? Pystyisitkö siinä tilanteessa sijoittamaan omat lintusi sisälle? (Taas Hiltan omana mielipiteenä: minulle nuo kotkotit ovat niin tärkeitä, että voisin kai kääriä ne vaikka pumpuliin, jos sillä estäisin/minimoisin niiden sairastumisriskin :smt005)
-Tämä ko. asetus on hyvin helppo ja yksinkertainen toteuttaa ja noudattaa! Eihän siihen tarvita muuta kuin luonnonvaraiset vesilinnut poissa pitävä tarha ja muutaman rivin ilmoitus kunnaneläinlääkärille! (Lisäksi niistä tarhoista on muutakin hyötyä, kuten Mimmi sanoikin! Tähän voisin vielä lisätä, että umpikattoinen tarha toimii lisäksi sateensuojana ja aurinkovarjona :smt003 )

Voi voi ,olen hiltan kanssa yhtä mieltä.Olen huomannut että kotkoja on liikaa, joten annan populaation vähetä luonnollisen poistuman kautta. :smt037
Vaikka kuinka hyvin hoitaisi, aina joku uuvahtaa talven mittaan. :smt022 Ja sitten juodaan taas hautajaiskahvit. :angel11:
Kukkokiekuu kaikille tasapuolisesti!
kukkokiekuu
kääpiö-kochin

ViestiKirjoittaja maunu_muori » Ke 10.03.2010 21:01

Mulla on noille linnuille aina mahollisuus järjestää ne sisällä(tähähän hilta kyseli tuolla jossain.. kun silmäilin), kesälläkin ja paljon isompikin parvi...... kasvihuoneeseen.. tai ainakin entisiin sellaisiin..suurin kärsi syksyllä vähän yhen myrskyn yhteyessä niin että siinä on nyt vahvasta kestopeitemuovista väsätty ulkokatto.. siis. jos tulis pako ja olis jo poikastuotantoo. En tarkotuksella oo vielä alottanu tota munantööttäyksen herkistämistä, kun on ollut tätä muuta tässä ihan tarpeeksi. Niin kauan pärjätään hyvin kunhan ei tuu samanaikaisesti nelijalkasten ja lintujen yhtäaikanen sisälläpitopakko :smt040 jäärä piirtelee jo sitä mun haavetta.. ja mie oon jo tikuttanukkin kertaalleen viimekesänä paikan mihin se haave sitten rakennetaan.. jahka ehitään(ja jos eletään niin pitkään että saahaan piirrustukset valmiiksi :smt025 ), niin sitten ei haittaa mitkään sisälläpidot ei kesällä eikä talvella :smt045..

Nyt kun oon ollut täällä punkanpohjalla .. niin on tullut katteltua kaikenmaailman dokumentit ja asiaohjelmat.. jossakin kehotettiin ettei saa koskaan ajatella että sitten kun eläkkeellä, niin tehään kaikkee kivaa.. pitää vaan ottaa päivä kerrallaan ja ELÄÄ ne haaveet ajallaan.. :smt048 ..
Viimeksi muokannut maunu_muori päivämäärä Ke 10.03.2010 22:38, muokattu yhteensä 2 kertaa
maunu_muori
tipuilija

ViestiKirjoittaja Volmari » Ke 10.03.2010 21:14

VOI *PiiiiiiiiP* TÄTÄ TOUHUA TÄÄLLÄ!!!!!
:smt019
Volmari
alho

ViestiKirjoittaja jamppa » Ke 10.03.2010 21:19

Mimmi kirjoitti:*TÄRKEÄÄ!!*

Luin nyt tätä viestiketjua tarkemmin ja nyt iskee mode. Rekisteröityessään Munanettiin on jokainen meistä hyväksynyt ehdot, joissa on tällainenkin kohta:

"Suostut olemaan esittämättä loukkaavaa, vihamielistä, epämoraalista tai muutakaan materiaalia, joka voisi loukata voimassa olevia lakeja oli se sitten omassa maassasi, se maa, johon "MUNANETTI"-palvelin on sijoitettu tai kansainvälisiä lakeja. Toimimalla tätä vastoin voidaan sinut välittömästi ja lopullisesti poistaa järjestelmän käyttäjistä ja tarvittaessa internet-yhteydentarjoajaasi otetaan yhteyttä. Kaikkien viestien IP-osoite tallennetaan näiden ehtojen noudattamisen tarkkailua varten."

Niin tyhmiä kuin meistä kaikistakin kaiken maailman lait voivat ollakin, niitä kuitenkin täällä noudatetaan eikä niiden noudattamatta jättämiseen ketään kehoiteta tai kannusteta edes kertomalla aikovansa olla noudattamatta lakia. Arvostelu ja muu keskustelu aiheesta on toki sallittua, kun se ei ole "loukkaavaa, vihamielistä tai epämoraalista".

Siivoan tämän ketjun nyt yllä olevan mukaiseksi. Valitukset suoraan minulle, ei muille modeille tai ylläpidolle.

Nyt on kyllä jo Jampan pakko hieman älähtää! Mietin tossa töissä ollessani tätä juttua oikein kunnolla...
Mitä olen tuota Galluppia tuolla ohi aiheen alueella lukenut, nin melkein kaikissa (tai ainakin suurimmassa osassa) mainitaan, että munis on nykyään aika kuiva eikä uskalla kirjoitella mitään.
Tämä tälläinen varmaan parantaa ilmapiiriä ihan saa...nasti!!
Ihan oikeesti alkaa menemään niin naurettavuuden puolelle koko munanetti!!!
Tänne ei oikeesti enää kohta uskalla/viitsi kirjoittaa yhtään piip mitään kun tulee kaikkea tällästä turhaa jonnin joutavaa!
Mitä sen on väliä jos vähän joku jotain lakia haukkuu tai ilmoittaa olla välittämättä siitä!?!?? Se ei varmaankaan ole keneltäkään pois! Jokainen tekee kuitenkin ihan niinku ite haluaa...

Kaikilla ei kuitenkaan välttämättä ole resursseja rakentaa mitään monnilaisen tarhojen tapaisia kyhäelmiä.

VOINY piip!!!!!!!!!
jamppa
nandu

ViestiKirjoittaja annemari » Ke 10.03.2010 21:34

AAMEN JA KIRJAN KANNET KIINNI !!!
Ilmajokisia maatiaisia, Jätti- ja kääpiökochineja ja Silkkikanoja. Friseerattuja chaboja, Riikinkukko ja -kana, Kani, koiria ja kissoja sekä kesäpossuja
annemari
valkohuntu

ViestiKirjoittaja maunu_muori » Ke 10.03.2010 21:46

Tää sosiaalinen media on vähän kinkkinen juttu, sitä kun seuraa muutkin, kun keskustelupalstojen jäsenet. Yllyttämisestä kaikennäköseen tai uhkailustahan ollaan nykyään aika tarkkoja. Erityisesti lähiaikoina on asiaan puututtu, sattuneista syistä..

On se tirppa ihan tyytyväinen, jos pääsee kesälläkin ulos, mie jatkan ainakin syksystä sitten ulkoiluu....jos ne tiput on olleet sisässä esmes marraskuusta lähtien niin ei toi 2,5 kuukautta tapa yhtään elikkoo enempää kuin se tähän asti sisässä oltu aika....nythän olo helpottuu, kun ei tarvii kylmää pelätä, ikkunoihin vaan verkot(vaikka hyttysverkosta, ei oo kallista), että ilma vaihtuu.

ja ei se asetuksen mukanen kevättarha oo niin paljon kalliimpi kun tarha, joka on ylhäältä auki.. luulen.... parit rimat ja kevytperssu ( 3x5 pressu reilusti alle 10€., paljonkos se röökiaski maksaa nykyään joka palaa savuna ilmaan ja tärvää pitkässä juoksussa keuhkot ...) rimat voi olla vaikka noita katkenneita havupuitten latvuksii, karsittuina.. ei ne tirpat siitä erotiik.. eikus estetiikasta mitään ymmärrä. Eihän ton ratkaisun tarvii kestää kun sen 2,5 kk.. hätätilassahan katon voi värkätä vaikka jostain jätemuovista, niitähän maaseudulta löytyy joka tilan takusesta, eikus vaan kassaa niistä kattoo. Mie luulen että levitetystä apulantasäkistä sais ihan hyvää materiaalia kattoo varten..
Viimeksi muokannut maunu_muori päivämäärä Ke 10.03.2010 22:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
maunu_muori
tipuilija

ViestiKirjoittaja jamppa » Ke 10.03.2010 21:50

No eipä täällä kukaan kauheesti ole yllyttänyt tahi uhkaillut!
Lähinnä kertonut mitä ITSE aikoo tehdä..
jamppa
nandu

ViestiKirjoittaja Volmari » Ke 10.03.2010 21:50

Silti.... :smt019
Volmari
alho

ViestiKirjoittaja annemari » Ke 10.03.2010 22:17

N Y T R I I T T Ä Ä

Ok, siis tämä on homman nimi:

Tarkoititteko minua, kun puhuitte yllyttämisestä lain rikkomiseen ????

MISSÄ VAIHEESSA SEN TEIN ? jos Arvoisa Mimmi tarkoitat viestiäni, jossa ilmoitin pitäväni linnut ulkoilemassa heti, kun sää sen sallii, luulen, että vika saattoi tällä kertaa olla lukijan ymmärryksessä. Kuten pitkässä perustelussani yritin selvällä suomen kielellä sanoa, katson MAALAISJÄRKEVÄNÄ IHMISENÄ ASETUKSEN olevan kohdallani tarpeeton, ja linnuilleni jopa haitallinen. Perustelut olette kaikki kertaalleen lukeneet.

Ja EI, minulla ei ole liikaa lintuja, tilani ovat ympäri vuoden ensiluokkaiset, kuten jokainen, joka meillä syksyllä miitissä oli, voi omin silmin todeta. VAI ONKO JOLLAIN ERI MIELIPIDE ?? Nyt saa sanoa suoraan.

Ja Maunu-muori, Olenko minä uhkaillut jotain ? Ketä, ja MILLOIN? Perustele kerrankin suomeksi niin että kaikki ymmärtävät ?

Jos minä otan sen riskin, että joudun täällä yksin metsän keskellä kahnauksiin viranomaisten kanssa, ja kerron sen vielä näin julkisesti, Mitä ihmettä se teitä haittaa ??

Se, että jotkut teistä asuvat alueella, joka on tiheään asuttu, ja joudutte katsomaan mitä teette, ei ole minun ongelmani. Siinä on yksi syy miksi asun täällä korvessa ! Minä vastaan itse omista tekemisistäni ja asetusten noudattamisesta. Vastaan itse eläimistäni eviralle, poliisille ja eläinlääkärille, EN KENELLEKÄÄN TEISTÄ.

Antakaa tulla vain varoitusta, potkuja ja fuduja täältä, En minä tälläistä keskustelupalstaa halua lukea, enkä tänne kirjoittaa, jossa paskakuorma kaatuu heti päälle kun uskaltaa olla Maunu-Muorin kanssa eri mieltä tai Modeja vastaan. Miettikää kuitenkin, mihin suuntaan Munis on viimeisen vuoden aikana mennyt ja minkä takia. Kaikki tunnelma on kadonnut, ja mitään yhteistä linjaa ei enää ole. Diktatuuri kukoistaa, ja sisäpiirit höyryää.

Ja sananvapaudesta ei ole tietoakaan, kun mennään ihmisten viestejä muokkaamaan niin, että asiasisältö muuttuu kokonaan.

Mulle riittää.
Ilmajokisia maatiaisia, Jätti- ja kääpiökochineja ja Silkkikanoja. Friseerattuja chaboja, Riikinkukko ja -kana, Kani, koiria ja kissoja sekä kesäpossuja
annemari
valkohuntu

ViestiKirjoittaja Volmari » Ke 10.03.2010 22:34

Annemaria lanatakseni: AMEN!
Siinä tuli kaikki!

Itse ymmärrän sen, että foorumeilla henkilökohtaisuuksiin meneviä ilkeyksiä poistellaan ja "riitaketjuja" häviää, mutta se, että sananvapautta mennään rajoittamaan on jo hiukan liikaa. Jokainen varmaan saa tehdä haluamallaan tavalla eläintensä kanssa ja olla omista teoistaan vastuussa itse. Asumme sentään Suomessa.
Ja se, että jos sitä ei täällä saa ääneen sanoa, niin johan on ihme!
Onko kaikki vähänkään lain varjosta sivuun poikkeavat nyt tuomittu?
Itse en ikipäivänä voisi sanoa noudattavani kaikkia lakeja joka ikinen päivä. Ja nyt ei ole kyse vain mistään Eviran asetuksista.
Maalaisjärkeä soisi tässäkin asiassa käytettävän....
Volmari
alho

ViestiKirjoittaja Mimmi » Ke 10.03.2010 22:54

Tarkoitin viestilläni kaikista eniten niitä paria viestiä, jotka kokonaan poistin, eli joissa yksiselitteisesti sanottiin, ettei ko. lakia aio noudattaa. Sen lisäksi siivosin ihan sanan sieltä ja toisen täältä tyyliin siten, ettei nyt kanaharrastajien sivustoa voisi syyttää siitä, että täällä yllytetään rikkomaan lakia. Olin mielestäni tosi varovainen poistoissa ja pyrin jättämään kaikki viestit sellaiseksi, että ketju säilyy luettavana ja huumori pysyy ennallaan.

Totta kai lakeja voi arvostella ja todeta, etteivät ne omasta mielestä ole järkeviä. Tutkin kuitenkin asiaa vähän ja juttu on niin, miten jo aiemmin kerroin:

Mimmi kirjoitti:Lainvastaiseen toimintaan yllyttäminen ei kuulu sananvapauden piiriin. Lainvastaista toimintaa on se, kun lakia jätetään noudattamatta. Yllyttämiseen katsotaan kuuluvan suoranaisen kehottamisen lisäksi kannustamisen. Kannustaminen taas voi olla myös piilotettua, kuten oman esimerkin kertominen tai "etkö uskalla" tai "ei kai tuossa ole järkeä" -tyyliset kommentit.

Lisäksi siinä on se puoli, että foorumi myös vastaa siellä esillä olevasta materiaalista.

Vaikka tämä asia (lintujen ulkonapitokielto) tuntuu ehkä vähäpätöiseltä, niin tämä on kuitenkin lintuharrastajien foorumi. Mitähän vastaava lain rikkomiseen yllyttäminen voisi aiheuttaa jollain ase- tai metsästysfoorumilla? Onko asia loppujen lopuksi niin erilainen?

Jos teitä jotenkin helpottaa, että Arvoisa Mimmi lähtee litomaan, niin käy oikein hyvin. Moderoikaa miten parhaaksi näette. Mä oon antanut täällä haistatella *PIIIIIIIIIP* tai mainita, että kirveelle olis töitä. Mä en oo mielestäni ketään alkanut syrjimään tai ajojahtia järjestämään. Mutta lain antaman vastuun mä oon halunnut tässä yrittää sentään kantaa. Pitäkää putiikkinne.
~Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen kireällä~
Mimmi
kukkoilija

ViestiKirjoittaja Volmari » Ke 10.03.2010 22:58

No aijaa!
Anteeksi että käytiin arvostelemaan.
Hups, tuli oltua eri mieltä...
Volmari
alho

ViestiKirjoittaja lautapihti » Ke 10.03.2010 23:03

Hei hei,hei,äläkää nyt kaikki täältä lähtekö,aika riitaisaksi tää on kyllä alkanu menemään :smt009 :smt005 mikä muutamia riepoo???
lautapihti
chabo

ViestiKirjoittaja annemari » Ke 10.03.2010 23:03

Joo anteeksi kun hermostuin kun muutit viestiäni, ja puutuit perustuslakiin perustuvaan sananvapauteeni, ei ollut tarkoitus.
annemari
valkohuntu

EdellinenSeuraava

Paluu yleiskeskustelu/kanat